INTERMEZZO : How about achieving 101% ?

10 03 2009

Dear all,

Ini aku peroleh dari sebuah sumber….. tapi asyik juga disimak. Kata orang jawa, otak-atik gathuk……: Kiat mencapai the top achievement (101%).

What Equals 100%?

What does it mean to give MORE than 100%?

Ever wonder about those people who say they are giving more than 100%?

We have all been in situations where someone wants you to GIVE OVER 100%.

What equals 100% in life?

Here’s a little mathematical formula that might help answer these questions:

If: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z  is represented as:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26.

If: H-A-R-D-W-O- R- K   –> 8+1+18+4+23+ 15+18+11 = 98%

And: K-N-O-W-L-E- D-G-E –> 11+14+15+23+ 12+5+4+7+ 5 = 96%

But: A-T-T-I-T-U- D-E –> 1+20+20+9+20+ 21+4+5 = 100%

THEN, look how far the love of God will take you:

L-O-V-E-O-F- G-O-D –> 12+15+22+5+15+ 6+7+15+4 = 101%

Therefore, one can conclude with mathematical certainty that: While Hard Work and Knowledge will get you close, and Attitude will get you there, It’s the Love of God that will put you over the top!

It’s up to you if you share this with your friends & loved ones just the way I did..

Iklan

Aksi

Information

3 responses

19 02 2014
kutukamus

Hehe.. bisa aja ya, orangnya (Mas Yus juga). Bu Zullies, mau tanya: untuk jodoh2an huruf-angka ini ada istilahnya ndak ya? Maksud saya, kalau permainan kata kan ada yang namanya anagram, palindrom dll. Nah, kalau ini? Sebuah cabang numerologi kah? Terima kasih.

18 03 2009
tasqiah julianti

Bu Zullies, minta izin posting ini saya posting di blogspot saya hehehe….
saya nunggu konfirmnya yah.
thanx

Jawab:
Silakan, Mbak, itu juga bukan original dari saya kok… tapi saya juga nggak tau sumbernya, seorang teman mengirimkan pada saya

12 03 2009
Yus

Kira in mau pakai basa Jawa eh malah basa banyumasan eh inggris. Saya coba otak atik gathuk versi basa Jawa (kaya kurang kerjaan ya). Artinya Hidup yang Baik yang merupakan gabungan/ kesimpulan dari semuanya dengan nilai 101% juga, hanya versi basa Jawa. Kata kata itu adalah :
U R I P A P I K = 21+18+9+16+1+16+9+11 = 101%
Bener ngga ya, sekedar intermezo.

Jawab :
Haha.. cocok juga tuh, Mas Yus…

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s




%d blogger menyukai ini: